Stenungsund

Häromdagen packade vi in oss i bilen och åkte mot stugan i Stenungsund. Men först det obligatoriska stoppet på Göteborgs Kex. Vilka minnen när man själv var liten och alltid stannade till där och köpte massa kakor innan vi åkte vidare till stugan.
Gör samma med mina egna barn nu.
 
Vi slappade, barnen badade i sjön precis nedanför stugan, åt glass vid havet och kollade båtar, lekte på lekplatsen och igår var jag och mamma iväg i Stenungsund centrum och shoppade. Köpte massa kläder till mig själv. Men även lite till barnen och även till Kimmie. Några mysiga dagar i stugan ☀️ 
 
I förrgår i stugan förresten så hade jag och Kimmie varit iväg och på vägen tillbaka, mitt på vägen kom en liten hund gåendes. Stannade och tog med oss den och åkte runt till grannarna och frågade om någon visste vems den var. Men ingen visste. Tog med den till stugan och ringde Polisen. Men där var det kö i 1,5 timma. Tillslut fick vi svar att dom inte har tid att hämta hunden men att vi gärna fick åka och lämna den till Polisen i Uddevalla. Så det gjorde vi. Sammanlagt tog allt 4 timmar och vi kom
i säng kl 01 men det var de värt.
 
Dagen efter kom kvinnan som ägde hunden och lämnade en jätte stor bukett blommor, fint gjort!