Att vara tre barnsmamma

Många som frågar om inte jag kan skriva ett inlägg om att vara tre barnsmamma. Om det är stor skillnad på att ha två barn till tre, om keven o chris bråkar mycket (eftersom dom är så täta), hur man får vardagen att gå ihop med tre små barn, kärleken osv..

Jaa.. Vart ska jag börja? Det går iallafall kanon. Dom som känner mig vet att jag alltid varit extremt noga med att alltid säga åt Keven och Chris om dom gör fel (tar andras barns leksaker, allmänt inte sköter sig). Så det har ju påverkat att allt blir så mycket lättare.

Sen är pojkarna väldigt positiva till Kiara. Fortfarande så kommer bägge två och pussar o kramar henne och ger henne nappen osv hela tiden. Så det är väldigt skönt. Men det är inte en dans på rosor hela tiden ska jag även nämna.. Det är fullkomlig kaos när man ska iväg med allihopa och man har en tid att passa. Alla ska ha ätit innan, borstat tänderna, blöjor bytta, kläder på, packa skötväskan och keven ska ha kissat precis innan. Och innan dess ska jag hinna sminka mig osv. Men oftast hinner vi i tid och kaoset lugnar sig, haha.

Keven och Chris bråkar, bråkar och bråkar. Så det är lite jobbigt. Men det är till och från. Alltså när jag säger bråkar så menar jag inte slåss utan rycker varanns leksaker och gapar på varann. Men dom är mer väldigt måna om varann vilket är himla tur! Men härligt syskonbråk helt enkelt ;)

Jag tar väldigt mycket själv här hemma eftersom vi har tre företag som Kimmie sköter så klart att jag blir trött osv. Det ska jag inte ljuga om. Men vi har själva valt att jag ska sköta hemmet och barnen för det är de jag vill och Kimmie sköter företagen.

Sen att vi har mina föräldrar och även kimmies pappa hjälper oss mycket på traven. Mina föräldrar ställer alltid upp med barnen. Vilket vi är väldigt noga med eftersom vi vill "vårda" vårat förhållande. Det sista jag vill är att bara leva ihop utan kärlek. Och min pappa bygger vårat hus och även kimmies pappa och sen hjälper kimmies pappa till lite med företaget. Så utan dom kan jag iallafall säga att jag & kimmie inte hade haft ett lika stabilt och kärleksfullt äktenskap. För det tär på ett förhållande att ha barn och speciellt tre småbarn.

Jag måste också säga att jag är fruktansvärt stolt och lycklig över allt vi har åstadkommit ihop, jag och min man. Men vi lever inte en drömvärld som vissa verkar tro utan jag känner också ibland att jag bara vill gå och gräva ner mig för att barnen är gnälliga osv. Men då får man "lufta" av sig till Kimmie och tänka på allt de positiva så känns allt mycket bättre!

Oj, vad skönt det var att skriva av sig lite. Så, där har ni mitt tre barns mammaliv :)
#1 - - Från gamla HR klassen ;):

Du är grym Linda :) du har viljan att lyckas ;) du är väl även väldigt envis , ger du dig fan på något så fixar du de ;) så var den Linda jag kände en gång i tiden & jag tror att du är sån fortfarande :) du ska verkligen ha beröm för allt du klarar av! I framtiden när man har fler barn så vill man kunna sköta de som du :) och självklart är de tufft ibland , inget i livet är perfekt ;)

#2 - - Emelie:

Jag tycker att ni verkar sköta flerbarns-familje-livet galant! Men jag kan förstå att det blir lite överväldigande ibland :). Det är alltid lika roligt att läsa din blogg. Har ni pratat om hur många barn ni vill ha? Om ni har tänkt att skaffa fler :)