Förlossningsberättelse med chris

Är väl inte så jätte lämpigt att skriva en förlossningsberättelse nu när keven står jämte mig
och försöker trycka överallt, haha :) Men många som frågat flera gånger nu så bannemig!

Den 9 september bestämde jag & keven oss för att sova i haby. Hade ju ingen tanke på att jag kanske
skulle föda eftersom jag hade bf den 14:e september. Ville ju så gärna föda tidigare, men hade släppt den
tanken eftersom att jag inte hade fött ännu. Från början hade jag ju bf den 6:e, men så ändrade dom det i
sista stund typ. Fan. Menmen..

Natten den 9:e gick jag upp och kissade som vanligt på natten, men det kändes inte riktigt som vanligt.
Hade inte ont, men kände att något inte var som vanligt. Men ville inte tro något och sedan bli besviken
så jag gick jag la mig igen. När jag sedan vaknade vid 05.30 då kände jag att jag hade lite ont (hade nog
ganska ont då eftersom min smärtgräns är väldigt hög) gick in till mamma och sa "tror inte du kan jobba idag"
Haha. Mamma blir helt till sig och "nehe?!" Ne sa jag och så frågade hon om det var brottom men jag svarade
nejdå. Mamma gick upp och åt så hon inte skulle svimma, mamma har lågt blodsocker nämnligen.
Jag satte mig i soffan och kurade ihop mig och ringde Kimmie. Sa bara "Nu är det nog dax.." Kimmie svarade
"visst" och höll på så tills jag blev lite irriterad sedan fattade han att jag menade allvar.
Men så säger han sen "du kan väl låta lite mer uppjagad så att jag hade fattat".

Jag & mammi åker mot Göteborg, jag ville inte föda i Borås så vi åkte till Östra istället, där jag födde
keven också. Keven var hemma med morfar och skulle komma senare när jag fött alltså.

I bilen känner jag att jag börjar få ganska ont, och mamma försöker ivrigt prata med mig så att jag skulle tänka på annat. Mamma kör alltid precis efter hastigheterna, men den dagen den 10:e körde hon snabbare, haha.
Väl framme kl 07.30 vid Östra fick vi ett rum, och jag var då öppen 4 cm. FAN tänkte jag, bara 4 cm!
Med keven var jag helt öppen när vi kom in. Men jaja tänkte jag.. Gick ett tag och hon tittade igen
och då var jag 6 cm öppen. Fick tillgång till lustgasen och den använde jag flitigt, haha.

Ja och så var det sedan dax att börja krysta och då var klockan 11.44 och efter lite krystande kom sedan
världens finaste Chris Sultan Glansin till världen kl 12.06. Krystandet gick på 25 min, skönt!


 Lillebror <3

#1 - - therese och Oliwer:

Oj va snabb och "enkel" förlossningen verkade :) gick det lika snabbt med Kevin? Jag hoppas min förlossning med nästa barn går lika smidigt :)



kram

#2 - - therese och Oliwer:

hahah jo min förlossning kanske tog 2-3 min.. Planerat snitt ;) så fick tyvärr inte uppleva det men hoppas att det skall gå bättre denna gången :)



oj ambulans lät dramatiskt, födde du typ 45 min efter du kom in då. Låter ju ändå hyfsat snabbt några av mina kompisar låg 30 tim.. PUH :)



är inte så långt gånget ännu, skall på RUL om 3 veckor i v 19 och på östra är de ju så tråkiga som inte vill avslöja könet.. blir nog ett könsUL i v 27.



tog ni reda på könet?



kram

#3 - - Cornelia:

Oh vad roligt att läsa om hur Chris kom till jorden. GRATTIS ni alla och en stor kram från eran fotograf.

Cornelia