Här ska de tas körkort!

Idag tänkte vi gå till öppna förskolan några timmar. Vid lunch tar vi bussen till mammi/mormors jobb så att vi är där lagom tills hon slutat. Då tar hon barnen så jag kan åka till Aslunds och köra.

Min tanke angående körkortet var att jag skulle ta de som privatist eftersom jag kände att jag inte har tid att ha massa körningar bokade, sitta där o plugga osv. Men efter att jag tänkt om så fick de bli via körskolan ändå. Och de sa mina föräldrar också (dom som betalar) att det var de bästa. De går faktiskt fortare på så vis och jag vill ju helst ha kortet i april, innan bebis kommer!

Jag har ju kört så sjukt mycket i 8 månader. Flera dagar i veckan till göteborg (6 mil en väg), mitt i stan, fickparkerat osv. Så just körningen är jag säker på. Men eftersom körskolan går efter en bok när man kör så blir de en del lektioner ändå. Ca tio lektioner ska jag ta så att alla moment blir klara. De känns lite surt när jag vet att jag kan köra menmen.. Så det är att ta det via en bilskola. Dom vill bara tjäna pengar..

Men jag har redan kört fyra lektioner med den lektionen idag. Kör två lektioner varje vecka och så betalade vi även sex stycken teori lektioner som är på 1,5 timmar varje gång. Plus att jag läser lite i boken då och då och sen dataproven. Så jag ska fan ha det jävla kortet i april!!!

 Bjuder på en gammal bild v
#1 - - Emelie, Mamma till David och Gravid:

Vad duktig du är som orkar ta körkort innan bebisen kommer :D Hade jag aldrig klarat, eller vågat ;)



Sv: Åhh! Vad spännande. Kan det bli en mars bebis? :) Eller är det alldeles för tidigt?

Kram

#2 - - Mamma till tre Prinsessor:

Vilken härlig bild :)

Körkortet fixar du :)



Ja hon har otroligt blåa ögon men hon kan nog inte få annat med två föräldrar med näsan lika blåa ögon :)

#3 - - ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥:

tack :-)



hoppas du kan få ditt körkort snart, det är guld värt! eller bor du inne i göteborg?