Inskolning för pojkarna

I onsdags började dagis inskolningen för Chris. Men eftersom Keven gick över till stora barnen (han blir ju 4år i oktober) så fick jag typ skola in honom igen också. Han känner inte dom fröknarna och tycker inte alls om det. Han vill vara där han var innan (där Chris börjat). Men vi får bara ge Keven den tiden han behöver. Jag kommer vara med tills han känner trygghet där också såklart.
 
För Chris funkar det bra, än sålänge i alla fall. När jag skolade in keven för ett år sedan gick det inte alls så bra. Men Chris har ju varit med varje gång och lämnat/hämtat keven så han har sett fröknarna, barnen osv. Men det blir nog toppen för bägge pojkarna inom kort!
 
Men självklart känns det fruktansvärt.. Går ju hemma så hade lika gärna kunnat ha dom hemma också såklart. Men känner, som jag skrivit innan. Att dom behöver vara ifrån mig lite grann och få kompisar inför skolan osv. Deras kompisar nu kommer tyvärr inte gå i samma skola. Så nyttigt för dom att lära känna och knyta band till ens klasskompisar redan nu.
 
Två bilder från dagis idag. Dagens höjdpunkt var att morfar hälsade på v